onsdag 23 april 2008

Lyxig fotmassage till lunch

Det är O som har fixat veckans setup.

Några uppvärmningsfrågor till att börja med. Vad är det konstigaste du någonsin ätit?

– Snigel tror jag.

Vilket väljer du: att aldrig mer äta ketchup eller aldrig mer senap?
– Aldrig mer senap. Jag äter ketchup till nästan allt. Igår kombinerade jag med pesto. En smaksensation till färskpasta och falafel!

Vilket kött är godast?
– Torkat; serranoskinka eller parma.

Vilka var dina farhågor och förväntningar inför veckans lunch?
– Förväntningarna var storslagna. Farhågorna få. Allt slogs omkull när du frågade om jag var ren om fötterna innan vi skulle gå. Det var jag inte eftersom jag hade cyklat över hela stan i flera timmar för att gå i sportaffärer. Jag var hungrig också.

Vi började med en aktivitet som inkluderade kuddar, hudkontakt och tigerbalsam. Hur kändes det och vad kan du berätta?
– Jag kan avslöja att det var en fotmassage på thailändskt vis. Jag är väldigt kittlig och jag tror att massören tyckte att jag var stel och spänd. Hon pratade på thai med sin kollega och fnissade och jag tror att de skämtade om mig.

Sedan föreslog du själv att vi skulle äta på Arirang?
– Ja, det finns ju ingen bra thaikrog i närheten, så koreanskt kändes mest närliggande rent kulturellt. Man vet ju att det knullar i munnen!

Berätta om din bibimbap?
– Jag tog en liten idag. Men jag tror att den stora portionen gör sig bättre, faktiskt. Man får mindre av allt i den lilla. Jag gillar bäst den smörstekta spenaten och glasnudlarna. Bläckfisken var lite seg idag. Kycklingen brukar vara torr. Tar nog biffen nästa gång.

O:s bibimbap. Biff, stor portion, extra ägg. Den ska P ta nästa gång.

Hur mycket pengar uppskattar du att vi pumpat in i detta etablissemang de senaste åren? Och tycker du att vi får motsvarande service?
– Säg 400 i veckan i 6 månader. Det ger 8240 bara på den tiden. Lägg till att vi ibland tar dubbla Asahi. Så 10 000 senaste halvåret. Sen kan du räkna ut själv.

Om restaurang Arirang vore en sexuell läggning?
– Semesterflirt.

En ställning?
– Bakbunden i trapets.

Ett hjälpmedel?
– Raffset.


Inga kommentarer: