måndag 25 augusti 2008

Snart tillbaka

Förra veckans recension uteblev. Varför? O var hemma och tittade på Pingu med sjukt barn. Men P svarade ändå på några frågor.

Kommer du att äta lunch med någon annan?
– Nej, jag kommer att besöka gymmet och träna step. Det är en ny hobby jag skaffat under hälsohösten. I tisdags provade jag aerobics. Jag var faktiskt förvånansvärt bra.

Igår åt jag bibimbap med annan kompis på Arirang Vega. Det kändes som att bedra både dig och min diet. Känner du likadant?
– Har du andra kompisar? Hoppas att du inte är otrogen mot din fru också. Är ditt barn verkligen sjukt idag? Är det VAB eller SKAB du håller på med?

Men vi har ett glädjande besked till DKIM:s läsare. Vårt gästspel är nu bokat! Beskriv vårt uppdrag?
– Vi flyger till Bilbao den 15 oktober och åker till San Sebastian den 16:e. Minst två trestjärniga restauranger är bokade.

Vad ser du mest fram emot med resan?
– Vinet.

Har du några farhågor?
– Vinet.

Till sist: Vilken är den bästa mat du vet om du enbart tar hänsyn till dess textur? Motivera.
– Den här frågan förstod jag inte. Just nu äter jag mest grillad kyckling och pillar bort skalet. Till det ett hårdkokt ägg eller möjligen en avocado, direkt ur skalet. Annars gillar jag anklever.

Inga kommentarer: